Çağrı Merkezi Hizmetleri bölümü tanıtımı sayfasına hoş geldiniz. Önlisans ve lisans bölümlerini güncel olarak tüm ayrıntıları ile tanıttığımız yazı dizimizde bugün 2 yıllık Çağrı Merkezi Hizmetleri bölümü var. Aşağıda sırasıyla Çağrı Merkezi Hizmetleri bölümü nedir, puan türü nedir, Çağrı Merkezi Hizmetleri bölümü iş imkanları ve çalışma olanakları nelerdir, bölüm mezunları ne kadar maaş alır, Çağrı Merkezi Hizmetleri dikey geçiş bölümleri ve atamaları hakkında ayrıntılı bilgi alabilirsiniz.

Özel sektöre bağlı şirketlerin neredeyse tamamı, kampanyalarının büyük bir bölümünü çağrı merkezi hizmetleri müşteri temsilcileri vasıtasıyla yürütüyor. Bazen İnternet sitelerinde veya çeşitli TV kanallarında duyurulan kampanyalardan yeterince geri dönüş alınamıyor. Ancak ikna kabiliyeti yüksek olan müşteri temsilcileri, müşteri ile direkt iletişime geçerek onları ikna edebiliyor ve kampanyalarının hedeflerini daha iyi bir şekilde gerçekleştirebiliyor.

Elbette çağrı merkezi hizmetleri müşteri temsilcilerinin tek görevi müşteriyi herhangi bir kampanya için ikna etmek olmuyor. Çağrı merkezi hizmetleri temsilcisi aynı zamanda müşterilerin istek ve şikayetlerine de bakıyor, şirket ile müşteri arasındaki bağı kuvvetlendirmeye çalışıyor.

2 Yıllık Çağrı Merkezi Hizmetleri Bölümü Nedir?

Çağrı Merkezi Hizmetleri bölümü; çalıştığı şirket, kurum veya kuruluşu müşterilere en iyi şekilde tanıtabilecek, müşterilerin talep ve şikayetlerine yanıt verebilecek, ikna kabiliyeti yüksek meslek elemanları yetiştiren bir önlisans programıdır.

Çağrı Merkezleri Hizmetleri okumak isteyen birinin diksiyonu düzgün, insanlarla ilişkileri güçlü ve ikna kabiliyetinin yüksek olması gerekir. Kişinin ayrıca kendisini her yönüyle geliştirmesi, bilgisayarı çok iyi kullanması ve İngilizceye hakim olması aranan diğer ayırıcı özelliklerdir.

Çağrı Merkezi Hizmetleri Bölümü Sınav, Puan Türü ve Eğitim Süresi Bilgileri

Çağrı Merkezi Hizmetleri bölümünü okumak isteyen bir üniversite adayının girmesi gereken sınav TYT’dir. TYT’ye girip 150 puanı aşan her aday, tüm önlisans programlarını tercih edebilmektedir. Bölüm, birçok üniversitede okutulduğuiçin taban puanları yüksek değildir. Bu bölümde eğitim süresi 2 yıldır. 2 yıllık eğitim dört dönem halinde verilerek ve her dönemde ayrı dersler okutularak yapılır. Öğrenciler, eğitim süresi içinde staja da tabi tutulurlar.
 

Çağrı Merkezi Hizmetleri Bölümü İş İmkanları, Çalışma Olanakları

Çağrı Meerkezi Hizmetleri mezunları hem KPSS ile kamu kurumlarına atanabiliyor hem de KPSS şartı aranmadan özel sektöre bağlı çeşitli firmalarda çalışma olanağı bulabiliyor. İki yılda bir, ÖSYM tarafından gerçekleştirilen KPSS önlisans oturumunda yeterli puanı alanlar, yapılacak olan KPSS atamasını bekliyor ve şayet kontenjan açıldıysa tercih ettiği kadrolara yerleşebiliyor. Çağrı Merkezi Hizmetleri iş olanakları şunlardır:

1- Kamu Hastaneleri ile Özel Hastaneler
2- Özel Bankalar veya Devlete Bağlı Bankalar (Halkbank, Ziraat Bankası, Vakıfbank)
3- Bakanlıklar ve bu bakanlıklara bağlı taşra teşkilatları
4- Üniversiteler
5- Satış mağazaları
6- Okullar
7- Telefon Operatörleri
8- Çağrı Merkezleri
9- Online Satış Mağazaları

Çağrı Merkezi Hizmetleri Bölümü Hakkında Nedir? Ne İş Yapar? Maaşları

Çağrı Merkezi Hizmetleri Mezunları Ne İş Yapar, Görevleri Nelerdir?

Çağrı Merkezi Hizmetleri ne iş yapar, görevleri nelerdir sizin için listeledik. Yalnız şunu belirtelim ki her çağrı hizmetleri mezunu aynı görevleri yerine getirmemektedir. Mezunlar farklı sektörlerde de görev alabilmektedir. Hatta KPSS ile atananların büyük bir kısmı VHKİ (Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni) olarak çeşitli devlet kurumlarına atanmıştı. Ancak mezunların genel görev tanımını şu şekilde belirtebiliriz:

1- Telefon konuşması yaptığı kişiyle, konuşulanların kayıt altında tutulacağını bilerek konuşur.
2- Müşterilerden gelen şikayet ve talepler için onları anlayış ve sabırla dinler.
3- Herhangi bir şikayette bulunan, sorununu anlatan müşterinin bu sorununa çözüm bulmaya çalışır.
4- Müşterinin talep veya şikayeti kendi yetki veya bilgisini aşıyorsa, müşteriyi ilgili birime yönlendirir.
5- Çalıştığı birim ile müşteri arasındaki bağları kuvvetlendirir.
6- Müşterilerinin problemlerine çözüm bulma sürecinde saygı kurallarına riayet eder.
7- Gereksiz konuşmalardan uzak durur, müşterileri kısa ve öz anlatımlarla ikna etmeye çalışır.
8- Çalıştığı işletmenin kampanyalarını en iyi şekilde tanıtır ve müşterilere satış yapar.
9- Belli aralıklarla müşterileri arayarak işletmenin kampanyaları hakkında bilgi verir.

Çağrı Merkezi Hizmetleri Bölümü Maaşları Ne Kadar?

VHKİ veya başka kadrolarla kamu kurumlarına atanan çağrı merkezi hizmetleri maaşları 3500 lira civarındadır. Çalıştığı yıl süresi ile bazı diğer etmenler, maaşın daha düşük veya yüksek olmasına sebep olabilir. Özelde çalışanlar ise genellikle asgari ücret ile biraz üzerinde maaş almaktadır.

Çağrı Merkezi Hizmetleri Bölümü Dikey Geçiş Bölümleri, DGS ile Hangi Bölümlere Geçiş Yapabilir?

Çağrı merkezi hizmetleri mezunlar toplam 19 ayrı lisans programına dikey geçiş yapma hakkına sahiptir. Ders içerikleri olarak benzer olan bu bölümlere dikey geçiş gerçekleştiğinde, öğrenciler dikey geçiş yaptıkları bölümün 3. Sınıfından eğitime devam ederler. Dikey geçiş için DGS’ye girilip yeterli puanın alınarak istenen bölüm veya bölümlerin tercih edilmesi gerekir. Çağrı merkezi hizmetleri DGS bölümleri şunlardır:

1- Yönetim Bilişim Sistemleri
2- Yeni Medya ve İletişim
3- Yeni Medya ve Gazetecilik
4- Yeni Medya
5- Teknoloji ve Bilgi Yönetimi
6- Reklamcılık ve Halkla İlişkiler
7- Medya ve İletişim
8- Medya ve Görsel Sanatlar
9- Lojistik Yönetimi
10-İşletme Bilgi Yönetimi
11-İşletme
12-İnsan Kaynakları Yönetimi
13-İletişim Tasarımı ve Medya
14-İletişim Sanatları
15-İletişim Bilimleri
16-İletişim
17-Halkla İlişkiler ve Tanıtım
18-Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
19-Halkla İlişkiler

Çağrı Merkezi Hizmetleri Bölümü Hakkında Nedir? Ne İş Yapar? Maaşları

2 Yıllık Çağrı Merkezi Hizmetleri Bölümü Dersleri Nelerdir?

Çağrı Merkezi Hizmetleri hakkında en çok sorulan sorulardan bir tanesi de ‘’çağrı merkezi hizmetleri dersleri zor mu’’ sorusudur. Bölümde okutulan tüm dersleri listeledik; ancak bölüm derslerinin gayet kolay olduğunu da buradan söyleyebiliriz. Bölümde okutulan dersler şunlardır:

1. Sınıf 1. Dönem Dersleri

Genel İşletme, 
Temel Hukuk, 
Çağrı Merkezi Yönetimi 1, 
Matematik, 
Protokol Ve Görgü Kuralları, 
Ofis Programları, 
İletişim, 
Atatürk Ilkeleri Ve Inkılap Tarihi, 
Türk Dili, 
Yabancı Dil, 
Telefonla Iletişim Ve Tele Satış.

1. Sınıf 2. Dönem Dersleri

Pazarlama Ilkeleri, 
Müşteri Ilişkileri Yönetimi, 
Çağrı Merkezi Yönetimi 2, 
Ofis Programları 2, 
Genel Ekonomi, 
Atatürk İlk. Ve İnkılap Tarihi 2, 
Türk Dili 2, 
Yabancı Dil 2, 
Staj, 
İnsan Kaynakları Yönetimi.

2. Sınıf 1. Dönem Dersleri

Çağrı Merkezlerinde Ölçme Ve Değerlendirme, Çağrı Merkezlerinde Temel Satış Teknikleri, 
İkna Ve İkna Psikolojisi, 
İş Ve Sosyal Güvenlik Hukuku, 
Halkla İlişkiler, 
Hizmet Pazarlaması, 
Davranış Bilimleri, 
Tüketici Hakları Ve Tüketici Davranışları.

2. Sınıf 2. Dönem Dersleri

İletişimde Hedef Kitle, 
Kurumsal İletişim Yöntemi, 
Çağrı Merkezi Sektörü, 
Çağrı Merkezlerinde Stratejik Yönetim, 
Çağrı Merkezlerinde Takım Yönetimi, 
Toplantı Ve Zaman Yönetimi, 
Çalışma Psikolojisi, 
Büro Yönetimi.

Çağrı Merkezi Hizmetleri Bölümü Atamaları ve KPSS Taban Puanları

2018 önlisans KPSS puanı ile bu bölümden yapılan herhangi bir alımla karşılaşmadık; ancak 2016’de 96 kişi 70 taban puanı ile çeşitli kamu kurumlarına atanmıştı. Son birkaç yılda genel olarak çok az alım yapıldığı için hem KPSS atama puanları yükseldi hem de birçok bölümden mezun olanlar yığılmalara sebep oldu.

Post a Comment

DİKKAT !!!
1- ''İsimsiz'' olarak yorum yapmak için ''Yorumlama Biçimi'' bölümünden ''ANONİM''i seçin.
2- Takma adla yorum yapmak için ''ADI/URL''yi seçerek herhangi bir isim yazın.
3- Kendi isminizle yorum yapmak için GOOGLE hesabını seçin.
4- Lütfen yorum yazarken yazım ve noktalama kurallarına uyun.
5- Hakaret, küfür ve link içeren yorumlar onaylanmayacak veya onaylansa bile silinecektir.
6- Yorumunuza cevap yazıldığında size e-posta gönderilmesini istiyorsanız BENİ BİLGİLENDİR kutucuğunu işaretleyiniz.

Daha yeni Daha eski