Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı bölümü tanıtımı sayfasına hoş geldiniz. Önlisans ve lisans bölümlerini güncel olarak tüm ayrıntıları ile tanıttığımız yazı dizimizde bugün 2 yıllık Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı bölümü var. Aşağıda sırasıyla Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı bölümü nedir, puan türü nedir, Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı bölümü iş imkanları ve çalışma olanakları nelerdir, bölüm mezunları ne kadar maaş alır, Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı dikey geçiş bölümleri ve atamaları hakkında ayrıntılı bilgi alabilirsiniz.

Bir söz vardır, bilirsiniz: Bana arkadaşını söyle senin kim olduğunu söyleyeyim. Elbette bu sözü Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığıyla tam anlamıyla bağdaştıramayız; ancak şu şekilde bağlayabiliriz. Bir yöneticinin asistanı da bir anlamda onun arkadaşı sayılır; zira yöneticinin neredeyse her türlü resmi işlerini o yapar veya düzenler. Yönetici asistanı bir anlamda sizi temsil eden kişidir. Çoğu kez müşteri veya muhattabınızla o konuşur, işlerinizi o bağlar, toplantılarınızı o düzenler.

Durum böyleyken en iyi yönetici asistanı seçmek, yöneticinin karına olacaktır. Bu nedenle yönetici asistanı seçilirken, onun belli başlı kriterlere sahip olması beklenir. Şimdi de sözüm Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı okuyan, tercih etmeyi düşünen veya bölüm mezunlarına: İyi bir iş sahibi olabilmek için sizi diğerlerinden ayıran özelliklere sahip olmanız gerekir.Eğitiminiz boyunca gerek derslerinizde gerekse de genel kültür seviyenizi arttırmada elinizden geleni yapmalı, kendinizi her yönüyle geliştirmelisiniz. Hitabet sanatı ve diksiyona önem vermeli, insanlarla nasıl iletişim kurmanız gerektiğini çok iyi bilmelisiniz. Ayrıca en azından bir yabancı dili, özellikle İngilizceyi çok iyi bir şekilde konuşabilmelisiniz. İnanın saydığımız tüm bu özelliklere sahip olduğunuzda aranan yönetici asistanı olabileceksiniz.

2 Yıllık Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Bölümü Nedir?

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı bölümü; çalıştığı kurum veya firmanın yazışmalarını, telefon görüşmelerini yapacak, satış ve müşteri bulma gibi işlerini yapacak, bunlarla ilgili kayıtları gerçekleştirecek, asistanı olduğu amirinin toplantılarını düzenleyecek olan yönetici asistanlarını yetiştiren 2 yıllık bir bölümdür.

Bu bölüm çok sayıda devlet üniversitesi ile vakıf üniversitelerinde okutulmaktadır. Vakıf üniversitelerine ücretli olarak yerleşebileceğiniz gibi, puanınız dahilinde burslu veya yarı burslu olarak kayıt yaptırma imkanınız da bulunmaktadır. Ayrıca bölümün ikinci öğretim sınıflarına daha düşük puanlarla girilmektedir. Ancak ikinci öğretimleri yazanlar her dönem belli bir miktar harç ödemek zorundadır.

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Bölümü Sınav, Puan Türü ve Eğitim Süresi Bilgileri

Tercihlerinde 2 yıllık Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı bölümünü yazmak isteyenlerin girmesi gereken sınav TYT’dir. TYT puan türünde 150’yi aşan her aday bölümü tercih etme hakkına sahiptir. Bölüm taban puanları 180 ile 300 arasında değişmektedir. Bölümün eğitim süresi dört dönem halinde düzenlenmiş olan 2 yıldır. Her dönemde ayrı ayrı dersler okutulmaktadır. Öğrencilerin staj yapma zorunluluğu da bulunmaktadır. Staj süresi genellikle 30 iş günüdür.

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Bölümü İş İmkanları, Çalışma Olanakları

Mezunlar ihtiyaç duyulan her türlü kamu kurum ve kuruluşuna atanabilmektedir. Hangi kamu kurumu olduğu fark etmeksizin hepsine KPSS puanı ile girilmektedir. Bazı kurumlarda KPSS puanının yanı sıra mülakat zorunluluğu da bulunmaktadır. Özel sektör için KPSS puanına ihtiyaç duyulmaz. Ama burada da kişisel yeterlikleriniz ve deneyiminiz göz önünde bulundurulur. Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı ne iş yapar sorusuna karşılık aşağıdaki listeyi sizlere sunabiliriz. Mezunlar şu alanlarda çalışma olanağına sahiptir.

-Bakanlıkların merkez teşkilatı ile taşra teşkilatları
-İl ve ilçe belediye başkanlıkları
-Defterdarlıklar ve maliye müdürlükleri
-Bankalar ve Finans kuruluşları
-Hastaneler
-Hukuk büroları
-Özel Okullar
-Üniversiteler
-Özel şirketler
-Satış mağazaları
-Sosyal Güvenlik Kurumları

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Bölümü Hakkında Nedir? Ne İş Yapar Ne Kadar Maaş Alır.

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Mezunları Ne İş Yapar, Görevleri Nelerdir?

Herhangi bir kurum, kuruluş veya özel şirkette çalışan Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanı görevleri şunlardır:

1- Çalıştığı kurum veya işletmenin telefon, e-posta gibi işlerini yürütür.
2- Yazması gereken yazıları yazar, düzenler ve ilgili yerlere gönderir.
3- Her türlü yazışmayı yapar, toplantı tutanaklarını tutar ve bunları dosyalar.
4- Asistanı olduğu kişinin toplantılarını kayıt altında tutmak, tarihlerini takip etmek gibi işleri yapar.
5- Firmaya gelen müşteri veya misafirleri karşılar.
6- Ofisin genel düzenini sağlar.
7- Kurumun işleyişi ile ilgili raporları hazırlar ve gerektiğinde yetkililerle paylaşır.

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Bölümü Maaşları Ne Kadar?

KPSS ile yukarıda sıraladığımız devlet kurumlarından herhangi birisine atanan mezunlar 3700 lira civarında maaş almaktadır. Kamu kurumlarda maaşlar birbirine yakın olsa da maaşın yüksek veya düşük olmasında etkili olan bazı unsurlar vardır. Kıdemli yani yıllardır çalışan birinin derece ve kademesi daha yüksek olduğu için göreve yeni başlayan birinden daha yüksek bir maaş alır. Ayrıca eşi çalışmayan memurlar ve çocuğu olanlara ekstradan aile yardımı ödeneği verildiği için maaşta 300-400 liralara varan maaş farklılıkları olabilir.

Özel sektörde çalışan Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı maaşları genellikle daha düşük olur. İyi bir firmada çalışan biri 3-4 bin lira arasında maaş alabilirken, sıradan bir işletmede çalışanlar asgari ücretle çalışmaktadır.

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Bölümü Dikey Geçiş Bölümleri, DGS ile Hangi Bölümlere Geçiş Yapabilir?

Bölümü başarıile bitirenler, şayet isterlerse her sene YÖK tarafından düzenlenen DGS’ye girerek aşağıda yer alan 4 yıllık programlardan birine geçerek eğitimlerini lisansa tamalayabilirler. DGS özellikle seçtiği bölümden pişman olanlar için bir fırsattır aslında. Eğer bölümünüzden memnun değilseniz ve bu bölümü bitirince iş sahibi olabileceğinizi düşünmüyorsanız DGS’ye yüklenip yeni bir bölüme geçmek mantıklı olacaktır. Büro Yönetimi DGS bölümleri şunlardır:

1- Halkla İlişkiler
2- Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
3- Halkla İlişkiler ve Tanıtım
4- İşletme Bilgi Yönetimi
5- Reklamcılık ve Halkla İlişkiler
6- Sağlık Yönetimi
7- Yönetim Bilişim Sistemleri

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Bölümü Hakkında Nedir? Ne İş Yapar Ne Kadar Maaş Alır.

2 Yıllık Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Bölümü Dersleri Nelerdir?

Büro Yönetimi ve Yöneticiliği Asistanlığı dersleri zor mu sorusuyla sık sık karşılaşıyoruz. Aslında geçemeyeceğiniz dersler değil görecekleriniz. Hatta birçok desten zevk bile alacaksınız. Sadece muhasebe ile ilgili derslerde öğrenciler zorlandıklarını söylüyorlar. Onları da sıkı bir çalışma ile halledersiniz. Bölüm dersleri şunlardır.

1. Sınıf 1. Dönem Dersleri

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-I, 
Büro Yönetimi, 
Genel İşletme, 
İngilizce-I, 
Klavye Teknikleri-I, 
Temel Bilgi Teknolojileri, 
Temel Hukuk, 
Türk Dili-I.

1. Sınıf 2. Dönem Dersleri

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-II, 
Diksiyon ve Etkili Konuşma, 
İngilizce-II, 
İnsan Kaynakları Yönetimi, 
Klavye Teknikleri-II, 
Mesleki Yazışmalar, 
Türk Dili-II, 
Yönetici Asistanlığı.

2. Sınıf 1. Dönem Dersleri

Dosyalama ve Arşivleme Teknikleri, 
Genel Muhasebe, 
İleri Düzey Ofis Programları-I, 
Kişilerarası İletişim, 
Mesleki İngilizce-I, 
Protokol Bilgisi, 
Eğitim Geliştirme ve Kariyer Yönetimi.

2. Sınıf 2. Dönem Dersleri

Bilgisayarlı Muhasebe Uygulamaları, 
Halkla İlişkilere Giriş, 
İleri Düzey Ofis Programları-II, 
Medya Okur Yazarlığı, 
Mesleki İngilizce-II, 
Kalite Güvencesi ve Kalite Yönetim Sistemleri, Yönetim ve Organizasyon.

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Bölümü Atamaları ve KPSS Taban Puanları

Bölümden her sene mezun olan kişi sayısı ile KPSS atamalarında bölüm mezunlarına verilen kontenjan sayısını kıyasladığımızda bölüm mezunlarının pek de şanslı olduğunu söyleyemeyiz. 2018 KPSS önlisans puanı ile günümüze yani 2020 yılına kadar yapılan KPSS atamalarını inceledik. Bu süre içinde 2018 ve 2019 yıllarında 36 kişi çeşitli kamu kurum ve kuruluşlarına atanmış. Taban puan ise 84’te kalmış. Yani 84 ve üzeri puanlar alanlar tercihleri doğrultusunda yerleşebilmişler.

Post a Comment

DİKKAT !!!
1- ''İsimsiz'' olarak yorum yapmak için ''Yorumlama Biçimi'' bölümünden ''ANONİM''i seçin.
2- Takma adla yorum yapmak için ''ADI/URL''yi seçerek herhangi bir isim yazın.
3- Kendi isminizle yorum yapmak için GOOGLE hesabını seçin.
4- Lütfen yorum yazarken yazım ve noktalama kurallarına uyun.
5- Hakaret, küfür ve link içeren yorumlar onaylanmayacak veya onaylansa bile silinecektir.
6- Yorumunuza cevap yazıldığında size e-posta gönderilmesini istiyorsanız BENİ BİLGİLENDİR kutucuğunu işaretleyiniz.

Daha yeni Daha eski